Recente overdenkingen

De overdenkingen zijn voor iedere doordeweekse dag met toestemming van Harvest House Publishers en in overleg met GIDEON boeken overgenomen uit Iedere dag in Christus van Neil T. Anderson.

Papa weet het

27 april 2021

De vrees voor de Heer moet worden begrepen als een heilige eerbied die ons ertoe aanzet om een rechtvaardig leven te leiden. Elke gelovige zal ooit ter veroordeling verschijnen voor Christus. Dit is geen veroordeling voor begane zonden, want we zijn al vergeven. Jezus ‘wiste het handschrift dat tegen ons getuigde uit. Dit handschrift was met zijn bepalingen tegen ons gericht, en Hij heeft dat uit het midden weggenomen door het aan het kruis te nagelen’ (Kolossenzen 2:14). Voor gelovigen in Christus is het al beslist waar we de eeuwigheid doorbrengen. We hebben slechts één fysiek leven en dat zal snel tot het verleden behoren; alleen wat voor Christus is gedaan, is wat blijft.

Volgens de apostel Paulus zullen we allemaal verantwoording af moeten leggen tegenover God, en dat is een sterk motiverende kracht. ‘Daarom stellen wij er ook een eer in, hetzij inwonend, hetzij uitwonend, om Hem welbehaaglijk te zijn. Want wij moeten allen voor de rechterstoel van Christus openbaar worden, opdat ieder vergelding ontvangt voor wat hij door middel van zijn lichaam gedaan heeft, hetzij goed, hetzij kwaad. Nu wij dus deze vrees voor de Heere kennen, bewegen wij de mensen tot het geloof’ (2 Korinthe 5:9-11). Te weten dat wij verantwoordelijk worden gesteld, motiveert ons om God te behagen en een rechtvaardig leven te leiden.

Op een dag ontving ik een telefoontje van het hoofd van de middelbare school van mijn zoon. Mijn zoon was gesnapt terwijl hij van het terrein af was maar later werd duidelijk dat hij een vrijbrief had. Het schoolhoofd belde me alleen maar om me te zeggen dat alles oké was voor het geval dat ik iets anders had gehoord. Hij zei: ‘Ik ontdekte echter wel wie ik moet bellen, mocht er zich in de toekomst een echt probleem voordoen. Toen ik je zoon vroeg wie ik zou moeten bellen, zei hij: ‘Niet mijn pa’’. Karl was bang om straf van mij te krijgen. Hij wilde er niet slecht vanaf komen in zijn vaders ogen. Als hij iets verkeerds had gedaan, wilde hij niet dat ik dat wist omdat hij niet wilde dat ik minder over hem zou gaan denken. Dat is hoe ik de Heer vrees en ik leef met de kennis dat ‘Pa’ het allang weet. Ik ken de vrees voor de Heer en zo probeer ik mijn leven te leiden, zodat het God vreugde geeft en ik verlang ernaar om Hem te horen zeggen: ‘Goed gedaan, goede en trouwe dienaar’.

Gift aan FiCM Nederland

Draagt u Freedom in Christ een warm hart toe? Via het onderstaande formulier is het mogelijk om FiCM financieel te ondersteunen. Uw gift is door onze ANBI-status aftrekbaar.

 

Bedrag





Website offline op 2 april a.s.

Bedankt voor het gebruik maken van de website van Freedom in Christ Nederland.

Op 2 april 2024 wordt onze website verhuisd. Dit houdt in dat onze website gedurende enige tijd overdag uit de lucht zal zijn. Houdt hier rekening mee tijdens het gebruik van onze website.

Voor eventuele vragen kunt u een email sturen naar info@ficm.nl.